düdüklüde etsiz türlü yemeği


Düdüklüde Etsiz Türlü Yemeği Tarifi, nasıl yapılır ve malzemeleri:
Pişme süresi: 10 dakika
6 kişilik

Malzemesi:
Patlıcan, kabak, kereviz, patates, havuç, taze fasulye, domates, soğan, kırmızı (kapya) biber, sivri biber, sarımsak, zeytinyağı, karabiber, kimyon, pul biber, tuz ve su.

Düdüklüde Etsiz Türlü Yemeği Hazırlığı
Bir patlıcanı pijamalı soydum ve yemeklik doğradım. Bir kabağın üzerini tırtıl bıçakla (çatalla da olur) çizdim, boylamasına ikiye böldüm ve iç kısmını tatlı kaşığı ile boşaltım, yıkadım ve (yarım ay) doğradım. Bir kerevizi, bir patatesi, bir havuçu soydum ve yemeklik doğradım. 100 gr. taze fasulyeyi ayıkladım, yıkadım ve doğradım. İki domatesi, bir soğanı soydum ve yemeklik doğradım. Bir kırmızı biberi, iki sivribiberi, soyduğum bir havucu ve iki diş sarımsağı yemeklik doğradım.


Düdüklüde Etsiz Türlü Yemeği Nasıl Yapılır
Düdüklü tencereyi ocağın büyük gözü üzerine koydum, ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım. 1 Çay bardağı zeytinyağını ısıttım, üzerine sıra ile soğanı, havuçu, taze fasulyeyi, sarımsağı, bir tatlı kaşığı salçayı, domatesi ilave ettim ve kavurdum. Peşinden kabak, kereviz, patates, kırmızı biber ve sivri biberi ilave ettim, karıştırdım. Üzerine 1 su bardağı (200 ml.) sıcak su, birer çay kaşığı ölçüsünde karabiber, kimyon, pul biberi, bir tatlı kaşığı dolusu tuz'u ilave ettim ve karıştırdım. Ardından düdüklünün kapağını kapattım. Düdüklüden buhar çıkmaya başlayınca tepesinde bulunan ağırlığı taktım. Bir süre bekledim ve düdüklü kafasını sallayıp fışlamaya başlayınca; ocağın düğmesini sol tarafa tamamen yasladım. Yani; ocağı tamamen kısık ateşe ayarladım ve saate baktım. Tam kılı kılına 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm, düdüklüyü musluk altında soğuttum ve yemeğimi sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir