düdüklü tencerede taşlık haşlama


Düdüklü Tencerede Tavuk Taşlığı Haşlama Tarifi:
Pişme süresi: 20 dakika
2 Kişilik

Bilgi notu:
Tavuk taşlığını bütün olarak çoğu zaman düdüklü tencerede haşlarım. Düdüklüde tavuk taşlığı; yapılacak yemeğin çeşitine göre, 15 ila 20 dakika arasında haşlanır. 20 dakika süreyle haşlanmış taşlık yumuşacık olur ve üzerine tuz ekilerek tüketilebilir. Haşladığım taşlığı daha sonra kullanmak istersem, kendi suyu içinde buzdolabında saklarım.

Ana malzemesi:
yarım kilo tavuk taşlığı
iki su bardağı sıcak su (400 ml.)


Düdüklü tencerede taşlığı nasıl haşladım:
  • tavuk taşlığını yıkadım, süzdüm ve bir kaba koydum
  • üzerini kapatacak miktarda su ile doldurdum
  • ve kabı yarım saat dinlendirdim
  • süre bitiminde suyunu döktüm
  • taşlığı tekrar yıkadım ve süzdüm
  • ardından düdüklü tencereye koydum
  • üzerine iki su bardağı su ilave ettim
  • düdüklüyü ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • ocağı yaktım ve orta ateşe ayarladım
  • ve düdüklünün kapağını kapattım
  • buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  • bir süre sonra düdüklü fışlamaya başlayınca, saatime baktım
  • tam 20 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttum, kapağını açtım
  • ve oh ne ala ne güzel diye diye, taşlığı suyu ile bir kaba boşalttım.
  • ben yaptığıma göre, sizde yaparsınız
  • hiçte zor değil.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde yeşil mercimek yemeği

düdüklüde tavuk pişirme süresi

düdüklü tencerede kemik suyu

şeker pancarı nasıl pişirilir